Κυριακή 19 Απριλίου 2009

Οπου γάμος και γιορτή, να είμαστε πρώτοι

Η πρώτη Κυριακή μετά την πρώτη πανσέληνο μετά την εαρινή ισημερία είναι εδώ και μαζί της εξ ορισμού είναι εδώ και το Πάσχα- το ορθόδοξο και όχι το «Ελλήνων Πάσχα», γιατί δεν πρέπει να ξεχνούν οι οπαδοί της «επικρατούσας θρησκείας» πως υπάρχουν δίπλα τους έλληνες καθολικοί και προτεστάντες χριστιανοί που ήδη το γιορτάσανε, εβραίοι που έχουν και την ευρεσιτεχνία του Πάσχα και το έχουν γιορτάσει και αυτοί, αλλά και μουσουλμάνοι, δωδεκαθεϊστές, ινδουιστές, βουδιστές, αγνωστικιστές, αθεϊστές, ίσως και άλλων δογμάτων που τα ξέχασα, Ελληνες όλοι αυτοί, που ουδόλως ενδιαφέρονται για το Πάσχα. *Δεν ενδιαφέρονται θρησκευτικά εννοώ, διότι εορταστικά όλοι ανεξαιρέτως ενδιαφερόμαστε: όπου γάμος και γιορτή οι πανέλληνες πρώτοι. Ποιος και γιατί θα αρνηθεί τα κόκκινα αβγά, πολύ περισσότερο τα σοκολατένια, τα κουλούρια και τα τσουρέκια επειδή είναι τάχα καθολικός ή δωδεκαθεϊστής; Το μόνο που μπορεί να συσπειρώσει εναντίον όλων αυτών των εορταστικών εδεσμάτων, και επιπλέον εναντίον των σουβλιστών και ψητών κρεατικών και της μαγειρίτσας, είναι ο φόβος της χοληστερίνης, των τριγλυκεριδίων, των λιπιδίων. Αυτοί είναι οι εχθροί κάθε χαράς και απόλαυσης. Το ερώτημα όμως υπάρχει:

Γιατί ανατολικοί και δυτικοί χριστιανοί γιορτάζουν εφέτος διαφορετικές ημερομηνίες το Πάσχα;

Οταν η πρώτη πανσέληνος είναι μεταξύ 21ης Μαρτίου και 3ης Απριλίου γνωρίζουμε ότι το Πάσχα είναι διαφορετικές Κυριακές διότι οι Ανατολικοί εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το Ιουλιανό ημερολόγιο και θεωρούν πως ισημερία έχουμε στις 3 Απριλίου, άρα οι γιορτές και τα κόκκινα αβγά απέχουν σχεδόν έναν μήνα μεταξύ τους σε Ανατολή και Δύση. Αλλά εφέτος πανσέληνο είχαμε, υποστηρίζουν όλοι οι αστρονόμοι, όλα τα ημερολόγια, επιτραπέζια και τοίχου, και κυρίως όλοι οι αστρολόγοι που κανονίζουν τη μοίρα μας σε εφημερίδες και περιοδικά, την Πέμπτη 9 Απριλίου- γιατί, λοιπόν, δεν γιορτάσαμε το Πάσχα, όπως οι καθολικοί, την Κυριακή 12 Απριλίου, που είναι η πρώτη Κυριακή μετά την πρώτη πανσέληνο μετά την εαρινή ισημερία, αλλά πάμε για τις 19 Απριλίου; Φεγγαράκι μου λαμπρό... Γιατί η Ορθόδοξη Εκκλησία όχι μόνο επιμένει ότι ισημερία έχουμε στις 3 Απριλίου (κάτι που είναι δύσκολο να διαπιστώσουμε οι κοινοί θνητοί, θέλει μετρήσεις ακριβείας) αλλά επιμένει ακόμη ότι αυτό που ήταν σε όλους μας διά γυμνού οφθαλμού ορατό, πως στις 9 Απριλίου είχαμε πανσέληνο, ήταν οφθαλμαπάτη. Διότι η εν Νικαία Α΄ Οικουμενική Σύνοδος το 325 μ.Χ., δηλαδή πριν από 1.700 χρόνια σχεδόν, αποφάσισε πως εφέτος θα έχουμε πανσέληνο στις 13 Απριλίου- και το τι βλέπουν τα μάτια μας δεν έχει καμία απολύτως σημασία. Σημασία έχει τι είπε τότε το Αγιο Πνεύμα στους άγιους πατέρες. Τότε οι αστρονόμοι ήξεραν τον «Κύκλο του Μέτωνος», από το όνομα αθηναίου αστρονόμου που στα χρόνια του Μεγάλου Περικλέους υπολόγισε ότι 19 ηλιακά χρόνια αντιστοιχούν ακριβώς με 235 σεληνιακούς μήνες- δηλαδή, αν κάποια χρονιά έχουμε πανσέληνο την 1η Μαρτίου, αυτό θα γίνει ξανά ύστερα από 19 χρόνια ακριβώς. Αλλά ο Μέτων είχε πέσει έξω στους υπολογισμούς του κατά μερικά λεπτά και δευτερόλεπτα που συσσωρευόμενα αυτά τα 1.700 χρόνια έφθασαν τις τέσσερις ημέρες και έτσι πανσέληνο δεν είχαμε εφέτος στις 13 αλλά στις 9 Απριλίου- όμως η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν θέλει να παραδεχθεί πως μπορεί να είχε λάθος το Αγιο Πνεύμα το 325 μ.Χ. που δέχθηκε ως ορθή τη γνώμη των αστρονόμων της εποχής και επιμένει να βλέπει ολόγιομα φεγγάρια εκεί που δεν υπάρχουν. Και έτσι καταλαβαίνουμε όλοι και γιατί πρέπει να είναι σφιχταγκαλιασμένα κράτος και Εκκλησία και γιατί πρέπει να ενισχυθεί η διδασκαλία των Θρησκευτικών και να προσληφθούν θεολόγοι στα δημοτικά σχολεία, όπως ζήτησε τις προάλλες ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος Λιάπης: χωρίς την εκκλησιαστική προστασία μπορεί να παρασυρθούμε και να πιστεύουμε στα μάτια μας και όχι σε αυτά που αποφασίστηκαν πριν από 1.700 χρόνια. Μεγαλύτερη καταστροφή δεν μπορεί να συμβεί- για την Εκκλησία βέβαια και ό,τι είναι κακό για την Εκκλησία είναι κακό και για το έθνος, ενώ το αντίστροφο δεν ισχύει: η επίσημη Εκκλησία ευτυχούσε όταν το πλήρωμά της δυστυχούσε σε μεγάλες περιόδους της Ιστορίας.

*** Αναδημοσίευση από τη στήλη "το επταήμερο του Διόδωρου" της εφημερίδας "ΤΟ ΒΗΜΑ" (18-4-2009)

1 σχόλιο: